Phone duty - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu Phone duty - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu

Phone duty

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Martina

25 Februari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Er zijn alweer twee maanden voorbij…weet niet waarom ik alweer zeg, want t gaat me allemaal veel te langzaam! Afgelopen cruise is een van onze IC’s weggegaan, Janee en haar vervanger komt pas volgende cruise. Dus deze cruise zijn we met 1 IC minder, tot nu toe hebben we er nog geen last van gehad dat we met 1 minder zijn, dus wat mij betreft kunnen we prima iedereen een dag vrij geven per cruise, kunnen we prima handelen.
De nieuwe IC is Regina uit Oekraine, en zij is ook nieuw nieuw, 1e contract, net zoals marjan en ik. Ben benieuwd hoe dat gaat. En de cruise daarna gaat een andere IC weg, Julie, en we weten nog niet of haar vervanger een nieuwe is of iemand met meerdere contracten. We hopen op iemand met ervaring, anders zijn er 4 nieuwe IC’s, en ook al is Marjan tegen die tijd al 5 maanden aan boord en ik 3, er is nog een hoop te leren en het is wel fijn om iemand met meerdere contracten te hebben.

Sinds deze cruise zit ik aan de telefoon, jammer genoeg. Ik heb na 3 dagen al besloten dat ik de desk leuker vind. Op havendagen is t echt zo saai, logisch iedereen is aan land, dus geen telefoontjes. Maar gelukkig heb ik een raam voor m’n neus, dus kan ik mooi naar buiten staren :).

En toen was het de grote dag! Mijn bijna hele dag vrij. We moeten elke cruise alle gasten bellen om te vragen hoe de cruise gaat, alle kamers worden dan onderverdeeld en iedereen heeft ongeveer 70 kamers. Wie als eerste iedereen gesproken heeft (geen voicemail..best lastig want wie is er nu in zn kamer) krijgt bijna een hele dag vrij in een haven naar keuze. Dus ik heb de laatste keer gewonnen en ik heb gekozen voor Castries, St. Lucia. Ik had me ingeschreven voor een excursie (wij mogen gratis mee, klinkt super, maar lukt nooit omdat we niet genoeg tijd hebben). Het was een lange tour van 12:30 tot 6. De tour was met een busje het eiland rond, waar ik normaal niet zo van hou maar tis de enige maner om in een korte tijd veel van t eiland te zien. We gingen langs een bananen plantage, een cacoa plantage, uitzichtpunten over de beroemde Pitons en een ingestorte vulkaan welke nog steeds pruttelde. De tour eindigde in Soufriere waar het schip voor anker lag. Vanui daar gingen we met een pendelboot terug naar het schip!! Het was zeer vermoeiend, maar wel erg leuk!! De rest van de avond heb ik een film gekeken in de showlounge en geslapen :).

Ooo en dan nog iets belangrijks. We zitten in Code Red!! Dat houdt in dat er binnen 24 uur meer dan 5 gevallen zijn met buikgriep (om t maar even netjes te zeggen). Dus dit betekend dat we elke dag alles moeten schoonmaken; deuren, muren stoelen etc, alle crew acitiviteiten zijn afgelast, we mogen niet meer in het lido eten, alleen maa in de PO, gasten mogen niets meer zelf pakken zoals handdoeken, pennen, sport equipment etc. En als je dus 1 van die unfortunate people bent die GI (zo noemen ze dat) heeft, moet je jezelf isoleren in de kamer tot 24 uur na de laatste symptomen. Klinkt leuk he op je vakantie! Maar goed it is what it is. Zitten nu ongeveer al 4 dagen in code red en morgen is Fort Lauderdale, turn around day, dus dat wordt een hele onderneming. Er komt een speciaal team van 70 man aan boord om alles te super sanitizen, en tussen 10 en 4 zijn er geen gasten aan boord. Lekker rustig!! (en wij zijn langer vrij!).
Ik heb deze cruise trouwens nog een tour gedaan. Dit was een boot tour naar een strand, stelde niet veel voor maar ze vroegen of ik mee wou en aangezien ik toch al van plan was naar t strand te gaan.. We waren met een groep van ongeveer 7 man van verschillende departments op een soort partyboot met een bar en band en dansvloer etc.. Hebben we een uurtje door gebracht op een klein strandje en daarna weer terug. Was gezellig en een goeie manier om mensen van andere departments te leren kennen.
Ook was ik afgelopen week uitgenodigd voor een mojito cabin party door een van de brug officieren. Dit was wel fijn aangezien door de code red ook alle crew barren gesloten zijn. De avond in het spelletje “never have I ever”.. ook een goede manier om mensen te leren kennen, zelfs dingen die je liever niet wil weten.

Nou tot zover maar weer. Miss you all. En vindt t werk nog steeds vreselijk! Maar de eilanden daarentegen...
Het is nu half 1, vandaag 12 uur gewerkt en morgen weer om half 7 beginnen. Maar dan smiddags wel 4 uurtjes vrij! Das een doorbraak voor Fort Lauderdale!!

xoxox

  • 25 Februari 2012 - 21:35

    Papa:

    Dank je voor het verslag, dat ik nadrukkelijk 2x heb gelezen. Leuk, dat je de vrije tijd amusant kunt invullen. Jammer, dat je het werk "vreselijk" vindt. Internationaal werken heeft zijn leuke en minder leuke kant. Veel succes in het vervolg. Miss you. xx.

  • 08 Maart 2012 - 15:30

    Mandy:

    Hey!
    Eindelijk bericht, ik begin nu ASAP op de MS Oosterdam. moet mijn visum nog regelen en dan ben ik good to go. Ben heel erg benieuwd. Hoelang duurde het bij jou voordat je dit geregeld had? Ben ook zo benieuwd naar het werk, ik lees dat jij het niet zo tof vindt...afwachten dus! haha en ook echt geen idee wat ik mee moet nemen..verschrikkelijk! Ik wens je een hele fijne tijd verder nog op je cruise! En nogmaals bedankt voor je verhalen! Groetjes Mandy x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2012

Back Home

24 April 2012

Almost Europe

25 Februari 2012

Phone duty

25 Februari 2012

Phone duty

30 Januari 2012

Ships life
Martina

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 21936

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2010 - 23 December 2010

Ghana Project

11 December 2011 - 30 November -0001

Holland America Line

Landen bezocht: