Ships life - Reisverslag uit Roseau, Dominica van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu Ships life - Reisverslag uit Roseau, Dominica van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu

Ships life

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Martina

30 Januari 2012 | Dominica, Roseau

Ships life is growing on me! Begin t steeds leuker te vinden..en daarmee bedoel ik de mensen en de eilanden. Het werk is nog steeds niet mijn ding, maar misschien komt t nog. Ik zit sinds vorige cruise eindelijk in de normale rotatie met het rooster, dus dat betekend dat ik of de middagen vrij heb, of de ochtenden. Afgelopen cruise waren dat de middagen en ik merkte echt een wereld van verschil. De eerste maand was ik altijd moe en makkelijk geirriteerd, ik denk dat dat voornamelijk kwam omda ikt ik normaal nooit voor 8 uur opsta en nu 40 dagen achter elkaar voor 7 uur op moest staan!!! En vervolgens 10 uur werken zonder tijd om tussendoor te slapen. Maar nu heb ik dus wel de kans om tussendoor dutjes te doen..very nice! Ik heb ook de perfecte manier gevonden om mezelf te vermaken tijdens mijn vrije tijd op zeedagen: Een ligstoel bemachtigen op dek 11 en lekker zonnen!!! Ook nu zit ik op dek 10 in de zon mn blog te schrijven. Dit is namelijk de enige plek waar we mogen komen zonder uniform. Deze cruise heb ik vanaf morgen alle ochtenden vrij..kan niet wachten om lekker uit te slapen!
Sinds gister hebben we een nieuwe GRM...Annie is weg, maar die komt over 6 weer terug. Nu hebben we Gary, hij is al jaren GRM, dat zal wel even wennen worden want Annie was pas 2 maanden GRM. Ben benieuwd of er veel zal veranderen, hebben al gehoord dat ie behoorlijk streng kan zijn...Binnenkort zullen ook de 2 Fillepijnse IC’s weggaan en daar krijgen we dan Europese voor terug. Het is alleen nog niet bekend wie daarvoor in de plaats komen, of t nieuwe contractors zijn of al oude. Als t nieuwe zijn gaat het erg lastig worden want dat betekend dan dat er 4 nieuwe IC’s werken en dan wordt t moeilijk voor Marjan en mij om ze te trainen, aangezien wij zelf nog veel dingen niet weten. Maar we zien wel hoe t loopt. Ik ga vanaf 14 februari naar telefoondienst, niet echt leuk want ik begin me net zekerder te voelen achter de desk, maar als er n nieuwe IC komt kan t niet anders en Marjan zit al 4 maanden achter de tel. Dus t moet maar.
Ik moet nu echt heel vaak terugdenken aan Canada. Op de een of andere manier lijkt het alsof alles zoveel simpeler was dan hier. Volgens mij is t ook gewoon zo. Er zijn heel veel dingen waar ik gefrustreerd om raak. Het voornaamste is dat we op een zeedag om half 8 sochtends met zn 5en achter de receptie staan + 2 aan de telefoon, totaal onnodig aangezien iedereen uitlsaapt.
Oke genoeg geklaagd!!
Afgelopen cruise was een gedeelte va de cruise de presidential suite leeg en toen kwam de Hotelmanager met het idee dat de front office m mocht gebruiken..Sweet! dus pyjama movie night!! Zo relaxed om even te genieten van een normaal formaat tv zonder sneeuw en ruis en een comfy bank. Ook hebben ze zoiets als “suite experience” dit betekend dat ik een avond in n suite MOET doorbrengen en dan moet ik ook in room dinging bestellen en beoordelen etc. Oke fine ik offer me wel op :D. Een heerlijk avondje privacy.
Verder weet ik even niet wat ik moet vertellen want er gebeurt eigenlijk niet zoveel. En t waait vandaag nogal hard, dus ik raak geirriteerd van mn haar. Dus ciao voor now en ik ga ff kijken wie de nieuwe bandleden zijn!!

xoxox

  • 30 Januari 2012 - 18:10

    March:

    Hoe vet Mar! Ik heb ook altijd nog nagedacht over dat doen, is het wat? Het klinkt als hard werken en veel feesten ;) al op Bonaire geweest? Je moet dan echt gaan chillen met een gedeelte van jouw crew op Spice Beach, 5 min met de taxi :) Heel veel plezier nog en die telefoon is gewoon verstand op nul :P XXXX

  • 30 Januari 2012 - 18:47

    Broertje:

    Hey Zussie,

    Klinkt heel erg goed en ik hoop voor je,dat je nog vaker in die Suites mag verblijven. Succes achter de telefoon :-).
    Over NY,heb er onwijs naar me zin gehad,misschien eind 2012 een herhaling?
    xxx

  • 06 Februari 2012 - 10:57

    Mandy:

    Hey Martina,

    Ik kwam je verslagen hier tegen omdat ik ook ga beginnen als IC op de HAL. Medische keuring 1,5 week geleden gedaan dus die verwacht ik ieder moment terug..Mijn beschikbaarheidsdatum is 27 feb. en ik hoop dat ik niet te lang hoef te wachten voordat ik kan gaan. Ik heb al je verslagen gelezen en ben echt heel erg benieuwd hoe het zal zijn. Heb je misschien nog tips voor mij om mee te nemen? Iniedergeval enorm bedankt voor je verhalen!

    Groetjes Mandy

  • 08 Februari 2012 - 16:58

    Martina:

    Hi Mandy! wat leuk dat je bij HAL gaat werken. Er gaat hier op de Noordam een IC 15 maart weg, dus misschien kom je wel hier terecht! Een tip, neem niet teveel kleding mee, want je draagt bijna altijd je uniform, en er is in FLL een hele goedkope winkel waar je merkkleding kunt kopen. Neem wel een leuke (nette) jurk mee, met sommige evenementen mag je je eigen kleding in en dat zijn dan meestal formele avonden.
    Verder ; zet je schrap want er komt veel op je af, maar het is wel echt een ervaring!! Als je verder nog vragen hebt laat je het maar weten!! Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominica, Roseau

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2012

Back Home

24 April 2012

Almost Europe

25 Februari 2012

Phone duty

25 Februari 2012

Phone duty

30 Januari 2012

Ships life
Martina

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 21931

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2010 - 23 December 2010

Ghana Project

11 December 2011 - 30 November -0001

Holland America Line

Landen bezocht: