Back Home - Reisverslag uit , van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu Back Home - Reisverslag uit , van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu

Back Home

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Martina

25 Juni 2012 | ,

Ik ben nu al weer een paar dagen thuis, maar de laatste update was nog in de Carribean, terwijl we daarna nog 1,5 maand in de Mediterranean waren waar ik helemaal niks over heb verteld.

Dus na de crossing, die verassend snel voorbij ging, was de eerste haven Ponta Delgado, een eiland bij Portugal. Daarna kwam Lissabon waar we een overnight hadden. Dit was de eerste overnight voor mij en had er van de rest alleen maar goede verhalen over gehoord. En de verhalen klopte. Met een grote groep gingen we naar een bar waar toevallig de rest ook was. Het was net alsof je met een groep van 50 mensen uitging, want je kent iedereen. Toen we weer aan boord kwamen, bleek het dat een gast aan boord was overleden. Ja fat gebeurt ook wel eens. Als front office zijn we dan onderdeel van het 'care team', dus moest de supervisor gelijk omkleden in uniform en dingen gaan regelen (om 3 uur snachts na een avond stappen dus). Ik hoefde niet want er was al een IC, die niet mee ging stappen. Gelukkig.
Verder heb ik niets van Lissabon gezien omdat ik geen vrij had.

Nu stond ik trouwens alweer aan de desk, heel fijn, maar moest wel weer wennen...2 maanden achter elkaar alleen maar zitten en dan opeens weer 10 uur achter elkaar staan.
Verder is Europa erg leuk. In het begin zei ik altijd ik wil overal heen behalve Europa. Maar turns out..er is genoeg te zien in Europa wat ik nog net gezien heb. 1 plek waar ik niet snel naar terug zal gaan in Tunesie, niet interessant en heel veel irritante mensen die aan je arm trekken om iets te kopen. Mijn favoriete plek is duidelijk Santorini. De eerste keer daar kon ik helaas niet van boord maar de 2e keer was geweldig. We gingen met een groep van 17 met quadbiken. We hadden in totaal 15 quads en gingen van het ene puntje van het eiland naar het andere puntje. It was awesome. Santorini ligt op een berg, als je vanaf de zee aankomt zie je alleen een grote berg en helemaal bovenop allemaal witte huisjes met blauwe daken. De enige manier naar de stad is met een ezel, een cable car of lopend (wat je liever niet wil doen). Maar dat is by far mn favoriete haven.
Marjan kwam de 14e alweer aan boord. Hartstikke gezellig, konden we 3 dagen nog even bijkletsen.

En toen was het eindelijk tijd om van boord te gaan. Het moment was eindelijk aan gebroken. De dagen daarvoor was ik druk met inpakken (wat dus totaal niet werkte) Ik had veel te veel spullen voor het aantal koffers dat ik had, dus uiteindelijk was het 1 grote en 1 kleine koffer, mijn gitaar en 2 tassen. Gelukkig kwam Kelly me ophalen en had ze n extra grote koffer mee zodat ik daar ook spullen in kon doen.
Ik had met Kelly om 9uur afgesproken bij het schip. Helaas gig het in werkelijkheid iets anders. Er was behoorlijk wat file en door verkeerd rijden en het niet kunnen vinden van de haven was ze uiteindelijk om 1 uur op het schip. Dus had ik Kelly een rondleiding gegeven van het schip en toen was t tijd om afscheid te nemen van mijn collegaatjes :'( en van t schip. Om 3 uur reden we weg van t schip...byee Noordam! Tijd voor een paar dagen vakantie in Rome!!

THE END..

  • 25 Juni 2012 - 12:42

    Evelyn:

    Ik heb genoten van je verhalen. Leuk dat je vanmiddag een drankje komt doen!! Kan ik ze in real life horen ;)

    xx

  • 25 Juni 2012 - 14:46

    Kelly :

    Whooopp I am in this story whahah. Although this is the short version :D

  • 25 Juni 2012 - 14:56

    Esther:

    Super, klinkt als een mooie laaste paar weken aan boord van het schip. Ik hoop dat je er een hele hoop mooie herinneringen aan hebt overgehouden en dat je met pleier op dit avontuur terugkijkt! En ja, Europa is een super continent, en ik zou er ook graag meer van willen zien. En ondanks mijn voornemens ben ik nog steeds niet in Londen geweest... Misschien in de herfst? See you soon!!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2012

Back Home

24 April 2012

Almost Europe

25 Februari 2012

Phone duty

25 Februari 2012

Phone duty

30 Januari 2012

Ships life
Martina

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 2148
Totaal aantal bezoekers 21938

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2010 - 23 December 2010

Ghana Project

11 December 2011 - 30 November -0001

Holland America Line

Landen bezocht: