Akos... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu Akos... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu

Akos...

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Martina

06 November 2010 | Ghana, Accra

Dat is mijn Ghanese naam. Het betekent Sunday Born. In Ghana krijgt iedereen een naam naar de dag dat ze zijn geboren.

Mijn laatste verslag was alweer een tijd geleden, heb t ook zo druk, dus heb veel te vertellen!

Als eerst even afgelopen weekend. Vrijdag kwamen Holly en Marije naar Accra. We hebben even over Circle gewandeld, geen succes, chaos. En zijn toen langs Tim zn project geweest (een soort naschoolse opvang op t strand waar geen structuur inzit) en hebben daar spelletjes gedaan met de ghanese kids. Daarna zijn we naar Mamma Mia gegaan waar de rest ook heen kwam om de meest heerlijke pizza te eten voor Holly dr verjaardag! De volgende dag langs het Arts and Craft centre geweest om ons alvast te orienteren voor de souvenirs die we aan t eind gaan kopen :D.
Zondag begon de reis naar Kakum NP. Het was geweldig! Onderweg nog kleine pech gehad, oververhitte motor, maar wel op tijd aangekomen in het park. We besloten om in het regenwoud te gaan slapen!! Er was een klein platform gebouwd met een dakje en we sliepen onder een klamboe op een matrasje. Lekker primitief maar toch heerlijk geslapen met alle dierengeluiden om me heen. De volgende ochtend begon om half 6 (uiteindelijk 6 uur) de Canopy Walk, een wandeltocht over touwbruggen 40 meter boven de grond. Daarna nog een wandeltocht door het regenwoud gedaan.
Die middag zijn we doorgegaan naar het Hans Cottage Botel op de weg naar Cape Coast. Een redelijk luxe hotel (met zwembad!) omringd door water met krokodillen. Ook zijn we die dag nog even langs de monkey sanctuary geweest. dit wordt gerund door een NL stel, die alles opgeven voor de aapjes (en andere dieren). Ze leven zelf namelijk zonder water en electriciteit.
O ik meot stoppen, geen internet meer, volgende keer de rest
xoxox

• 07 November 2010 - 15:39

P.:

Ben echt jalours op je. Wat een leven en dat noemen ze op stage zijn. Ga nu naar je volgende verslag (vervolg). Pas goed op jezelf, blijf werken aan je project, geniet van Afrika en kom gezond terug.
    Hartelijke groeten en liefs uit Vietnam. P.