Winneba - Reisverslag uit Accra, Ghana van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu Winneba - Reisverslag uit Accra, Ghana van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu

Winneba

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Martina

20 Oktober 2010 | Ghana, Accra

Nou kom ik er dus net achter dat de helft van mijn vroige verhaal weg is gevallen :s. Maar goed, ik weet nu natuurlijk niet meer wat ik toen allemaal had geschreven, beetje jammer weer. Ik begin maar bij afgelopen vrijdag, de rest van de week was niet zo boeiend. Vrijdag heb ik mijn haar laten vlechten. Het was een lange lijdensweg van 8!!! uur waarbij er tegelijkertijd door 2 tot 5 mensen aan mijn haar werdt getrokken. Het resultaat is een hele dikke bos vlechten, welke me mateloos irriteerd omdat het zwaar is, kietelt, moeilijk in een staart te doen is en lastig slaapt. Uiteindelijk heeft het me maar 40 cedi gekost (20 euro). Kan je nagaan zijn ze de hele dag met 1 iemand zijn haar bezig met meerdere personen en wat hebben ze verdient: 20 euro!
Nou zaterdagochtend ging ik naar Winneba, ik ging alleen, want de rest was vrijdagavond al gegaan en andere gingen met iemand met de auto mee. Een jongen (kwabena) die hier in het hostel woont had me naar Kaneshi Station gebracht, van daaruit ging de bus naar Winneba. Om half 9 stond ik op het station, wat een drukte en een gekkenhuis daar zeg. Overal zie je mensen die dingen willen verkopen, trotro's met schreeuwende mates en taxis. Kwabena had me naar de bus gebracht, nou ja eerder de rij naar de bus haha en daar liet hij me achter. Uiteindelijk had ik anderhalf uur gewavht in de rij in de brandende zon en hitte en had ik eindelijk een plaatsje bemacht helemaal voorin in de bus, chill dacht ik lekker veel beenruimte. Toen we aan het rijden waren bedacht ik me dat dit toch niet zon relaxt plekje was. Je had namelijk mijn stoel een hele ruimte leeg en gelijk de voorruit en niks om me aan vast te houden. Dus ik bedacht me als hij nu een keer hard remt, ben ik de sjaak en vlieg ik door het vooruit, in NL zou ik me daargeen zorgen over maken, maar de rijstijl is hier toch heel wat anders. Maar tis allemaal goed gegaan,uiteindelijk kwam ik om half 12 levend in Winneba aan. Daar gekomen was ik uitgestapt en had geen idee waar ik heen moest, ik had Marije aan de telefoon en die zei lagoon lodge, dus ik herhaalde dat hardop en toen zeiden gelijk een paar ghanese vrouwtjes uit de bus: oh yes lagoon lodge come with me. Prima! Daar aangekomen gingen we naar het strand, waar de rest al lag. Wat ik daar zag was echt shocking (in a good way). Net paradijs, witte uitgestrekte stranden, palmbomen met kokosnoten, blauwe zee met grote golven. Dus lekker gezwommen en heerlijk gerelaxed. Smiddags zijn we nog even naar de vissershaven geweest. Dat was heel indrukwekkend om te zien. Er komen daar ook niet veel Obruni's dus voor de kinderen waren wij heel interessant. Ze leven daar heel armoedig en de enige bron van inkomsten is vis.
Rond half 6 zijn we terug naar de lodge gegaan om daar te eten. Het eten duurde erg lang en toen we het eindelijk kregen had ik al 2 flessen bier op (flessen zijn hier 625 ml). Na het eten zijn we gaan 'stappen' in en barretje in Winneba. Was erg gezellig en de drank was goedkoop. De DJ was alleen erg slecht, draaide elke liedje minimaal 3x achter elkaar :s. Om 1uur hadden we er genoeg van en gingen we terug, met zn 7en in de taxi, haha.

De volgende dag gingen er een aantal weg, maar ik bleef nog een nachtje. We zijn die dag weer naar t strand geweest en savonds spelletjesavond gehouden.
Maandag begon de reis terug weer en ik moet zeggen, ben erg trots op mezelf. Vanuit de lodge naar de busstop in Winneba, met de bus naar Kaneshi Station, met de trotro naar Circle, met de trotrotaxi naar Osu Headquarters en vanaf daar lopen naar de hostel, zonder te verdwalen!!

Weer bij de hostel aangekomen, kickte de realiteit snel in; een overhitte kamer, geen water en gillende keukenmeiden om me heen...want ja ik zit nog steeds in dezelfde kamer.

Het project schiet niet heel erg op. We spreken maar onegveer 2x per week af. Dit komt nu omdat we wachten op toestemming van de Monumentsboard om meer informatie te verkrijgen. Kodwo moet hier afspraken mee maken, maar aangezien hij druk bezig is met meetings over het staken, heeft hij niet veel tijd.
Dus hou ik me in de tussentijd maar bezig met het maken van de website. Foto's opzetten en verhaaltjes schrijven. Als de website meer vorm heeft zal ik de link doorgeven, dan krijg je een goed idee van wat ik nou eigenlijk doe.

Het project duurt trouwens maar tot eind november. Vanaf 1 december ga ik met een andere reizen!!! Het idee wat we hebben is een trotro met chauffeur huren die ons dan overal heen brengt. Daar kijk ik nu al heel erg naar uit.

Aanstaande zondag ga ik weer naar Winneba en gaan we daar een kampvuur houden!!
Nou tot zover dit berichtje.

kisses and hugs xoxo

  • 21 Oktober 2010 - 09:40

    Pa:

    t het mij over, dat je verblijf daar deels deel uit maakt van je opleiding en deels soort vakantie is. Voldoet het nog steeds aan je verwachtingen? Wel wordt het m.i. tijd voor het vinden van een andere woning. A.s. dinsdag ga ik met vakantie; zal je nog bellen.
    xx.

  • 21 Oktober 2010 - 09:44

    Pa.:

    Eerste deel reaktie viel weg. Dat was:kun je een foto plaatsen van je Afrikaanse vlechtjes? Pijn gedaan-had ik je van tevoren kunnen vertellen. + vervolg.

  • 21 Oktober 2010 - 10:09

    Ruud Van Wezel:

    Dag Martina,
    Ik heb geprobeerd je te bereiken via je prive email, niet gelukt. Wil je even contact met me zoeken. Merci

  • 27 Oktober 2010 - 15:46

    Els:

    de chat is blijkbaar niet gelukt vandaag, zijn gisteravond uit turkije teruggekomen, heb je reisverslagen tussendoor gelezen, hoop dat je nog veel gaat genieten de komende tijd, hoop je gauw op msn te zien, take care, xxxxxxxxxxxx mama

  • 03 November 2010 - 09:13

    Evelyn:

    Yes, nu ontvang ik automatisch je berichtjes in mijn postvak. Gaaf wat je allemaal meemaakt zeg! Leuk dat we vorige week nog uitgebreid hebben gemaild. Kan ik je toch een beetje op de hoogte houden van alle ontwikkelingen hier ;) Donderdag de 1e borrel bij HnM, ben benieuwd.
    Heel veel succes en plezier verder!!

    xx Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana Project

Recente Reisverslagen:

20 December 2010

Ghana Trip (continued)

14 December 2010

Ghana Trip

06 November 2010

Akos...(continued)

06 November 2010

Akos...

20 Oktober 2010

Winneba
Martina

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 21958

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2010 - 23 December 2010

Ghana Project

11 December 2011 - 30 November -0001

Holland America Line

Landen bezocht: