Akos...(continued) - Reisverslag uit Accra, Ghana van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu Akos...(continued) - Reisverslag uit Accra, Ghana van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu

Akos...(continued)

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Martina

06 November 2010 | Ghana, Accra

oke nou heb er weer wat internet bijgehaald! Dus we waren bij het monkey sanctuary. Erg leuk om te zien. Ze hebben ook een berg met een prachtig uitzicht over de bossen.
Dinsdag ging ik weer terug naar Accra (de rest bleef nog) omdat ik verder aan het project moest werken. De taxi had me naar een station gebracht met luxe busjes met airco!! die in een keer naar Accra ging, superchill. Dus 2 uur later stap ik uit op Kaneshi station in Accra en stap ik de trotro naar huis. Kom ik er achter dat mijn tas nog in t busje ligt!!!! Verbaasd me natuurlijk niks dat dit mij overkomt, maar goed. Dus ik in de stress allemaal mensen vragen hoe ik m terug krijg. Werd ik na een half uur naar iemand aan een tafeltje onder een parasol gestuurd die mij wel kon helpen. Ik gaf mijn kaartje aan hem (wat n geluk dat ik met dit busje was en niet met de bus zonder kaartjes) en daar stond de naam van de driver en kenteken enzo op. Dus hij voor mij bellen...anderhalf uur later had ik mijn tas terug MET alles erin. Geweldig toch, nooit verwacht en wat n mazzel!!!
Bleek het woensdag dat ik uiteindelijk niks heb gedaan voor het project behalve wachten op Martha en Kodwo, dus had ik net zo goed meegekund met de rest naar Cape Coast :s, maar goed weet je niet vantevoren he.

MAAR ik heb wel iets unieks meegemaakt! Afgelopen donderdag ben ik wezen stappen met een wereldberoemde bekendheid, namelijk wereldkampioen boxen Azumah Nelson (moet je maar ff googlen). Ik had zoiets van oke, zal wel, ik ken je niet, nice to meet you.
Toen we eenmaal bij de Bywell (superleuke bar met live muziek enz) aankwamen merkte ik pas hoe beroemd hij is. Niet alleen kwamen we gratis binnen en kregen we gratis drinken; het beste plekje werd gelijk door 5 werknemers vrijgemaakt, hij werd een aantal keren speciaal welkom geheten door de band en er werden liedjes aan hem aangedragen, en natuurlijk kwamen er constant mensen naar hem toe om een hand te geven. Ik, die naast hem zat, werd daardoor nog meer aangegaapt dan normaal, haha. Ach was wel een leuke ervaring. Je denkt natuurlijk, hoe kom ik dan met hem in aanraking? Azumah Nelson is een vriend van mijn landlord, dus vandaar.

Nou vandaag ga ik naar de Volta region om te overnachten in de bush. Een klasgenootje heeft daar zijn project, dus ga ik even buurten, kijken hoe t daar is. Dus dat verhaal kunnen jullie de volgende keer lezen.
Voor de fotos moet ik jullie verwijzen naar facebook (kan hier amar 10 fotos opzetten). Hierbij de link: http://www.facebook.com/album.php?aid=242905&id=514809904&l=f800ad2460

Nou xoxo

  • 11 November 2010 - 11:56

    Pa.:

    Dag lieverd,. Zoals je ziet, lees ik ook hier waar in nu ben, je verslagen zoveel als mogelijk. Blijft leuk en interessant.. Kort iets over mijn reiswedervaren. Ik ben nog steeds in vietnam, maar nu in het zuiden. Vandaag aangekomen in vroegere Saigon, nu HohShieminCity. Zal ik best wel verkeerd schrijven. Gistermiddag om half twee per trein vertrokken uit Danang, midden Vietnam, per trein. 18 uur treinen, halve dag en nacht. Vanmorgen om 06.00 uur in Saigon aangekomen. En eindelijk weer eens zon; de vorige week de hele week alleen maar regen gehad, zodat we onderweg alleen maar ondergelopen reistvelden hebben gezien. Ondanks de regen toch een prachtige reis en erg veel gezien. Vanmiddag H>S>M> city bekeken, o.a. het oorlogsmuseum; vreselijk om al die foto's uit die periode te zien. Morgen gaan we de oorlogstunnels bekijken; zal jou alemaal wel niet zoveel zeggen (was voor jouw tijd). Overmorgen gaan we de grens over met Cambodja en de mooiste tempelcomplexen bekijken. Dus eerst Laos (prachtig en mooi weer), nu Vietnam (veel regen) en overmorgen naar Cambodja. De tijd gaat vreselijk snel; over 10 dagen al weer thuis, met vele, vele foto's. Liets en xx.

  • 16 November 2010 - 10:42

    Mies:

    Hey meisie, jeetje wat maak je veel mee. Dan lijkt nederland toch wel saai he? Hier gaat alles wel. Net buikgriep gehad, jammie kan ik je vertellen. D heeft weer een nieuwe auto, ze heeft het Ka- tje totallos gereden. Alice is gisteren bevallen van haar dochtertje o en wij gaan ook een nieuwe auto kopen.. Dus alles is nog het zelfde.. We missen je wel zeker nu je er niet bent met sinterklaas... Kus je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana Project

Recente Reisverslagen:

20 December 2010

Ghana Trip (continued)

14 December 2010

Ghana Trip

06 November 2010

Akos...(continued)

06 November 2010

Akos...

20 Oktober 2010

Winneba
Martina

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 21960

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2010 - 23 December 2010

Ghana Project

11 December 2011 - 30 November -0001

Holland America Line

Landen bezocht: