Xmas & New Years - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu Xmas & New Years - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martina Eekeren - WaarBenJij.nu

Xmas & New Years

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Martina

04 Januari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zo heb ik nog nooit kerst en oud en nieuw gevierd...en dat bedoel ik niet echt positief. Al waren er wel dingen georganiseerd..het was toch niet t zelfde.
Op kerstavond werden we verplicht mee te doen in het kerstkoor. Dit bestond uit fillepijns koor, indonesisch koor en t internationale koor. De bedoeling was dat we dus in het theater op t podium kerstliedjes gingen zingen voor alle gasten, lovely. Het enige voordeel was dat we in eigen kleding mochten, wel formeel natuurlijk, maar das de enige keer dat we niet in uniform in guest areas mochten zijn. Nou in totaal stonden er ongeveer 100 man op t podium en werd er fillepijns, indonesisch en engels gezongen. Daarna was er voor de crew een soort van naborrel georganiseerd en gingen we door naar de gastenclub Northern Lights, dat was gezellig, maar vreemd omdat je met gasten bent en de helft mij kent van de front desk :s. Dan kan je dus niet echt jezelf zijn.
En de volgende dag moest ik gewoon weer om 8 uur beginnen. Die avond was er voor de officieren een buffet kerstdiner georganiseerd (was wat mij betreft weinig verschil met het normale, alleen er lag n kleedje over de tafels). Maar leuk dat ze toch iets organiseren.
Wat wel leuk was is dat elke afdeling van elk schip kerstfoto’s laat maken. De front desk had t idee (beslissing was al gemaakt voordat ik er was) om een foto te doen in witte badjas met witte sokken en n kerstmus, whaha. Maar hij is wel erg leuk geworden en ik zal m ook op facebook zetten!
We hebben met de FO ook nog kerst gevierd. Iedereen had een cadeautje gekocht en de avond voor oud en nieuw gingen we dobbelen. Whaha wat zijn die Fillepijnen fanatiek zeg. We zaten in n kring en als er 1 werd gegooid moest er snel van plek worden gewisseld.. nou zie nog steeds blauwe plekken! Maar t was erg gezellig en er was eten en drinken geregeld, dus dolle boel!!
En toen was t oud en nieuw. Daar kijk ik altijd erg naar uit! Maar helaas moest ik natuurlijk ook op 1 januari werken (want ja geen dag vrij he), en normaal zorg ik ervoor dat ik die dag niet hoef te werken. En om nou om 8 uur brak en slapend gasten te helpen aan de receptie is ook geen goed plan, dus dat was een beetje een domper. Daar kwam nog eens bij dat 2 mensen waar ik mee omga een barverbod hadden, omdat ze ergens op een verkeerde plek op een verkeerde tijd waren, dus die konden nergens heen en anderen waar ik mee omga van de FO die zijn fillepijns en mogen niet op dezelfde plekken komen. En ik moest ook tot 11 uur savonds werken. Dus uit eindelijk heb ik wat champagne gedronken en ben met de rest meegegaan naar de crew mess, maarja daar waren alleen maar fillipinos en die hier werken zijn een beetje gek. Dus ik lag om half 3 al te slapen...Wat n domper!
En toen begonnen de 5 zeedagen, de ergste periode van de cruise...Maar daar vertel ik volgende keer over!!

xoxox


  • 04 Januari 2012 - 08:02

    Michelle:

    Hey lieverd!
    jeetje wat een verhalen allemaal, ik had nog een email gestuurt en niets terug gekregen dus dacht heeft ze dan geen internet. was even vergeten om hier heen te gaan natuurlijk!
    en nee kerst en oud en nieuw lijkt me idd niet het zelfde als je niet met je familie bent, we missen jou ook! heb je de foto's van Merlijn trouwens nog ontvangen? succes met jet 5 zeedagen en ik lees er graag meer over! KUs en knuffels ook van merlijn die ondertussen je haren uit je hoofd trekt... :S

  • 04 Januari 2012 - 08:33

    Esther:

    Martina in een kerstkoor. Haha, zijn daar ook foto's van??? Klinkt als een hele ervaring :)

    Leuk verhaaltje, ben benieuwd naar de komende 5 zeedagen...

    Happy new year!!! xxx

  • 04 Januari 2012 - 09:11

    Els:

    sja konijn gemist he?
    leuk dat je met zo n cliffhanger eindigt, ik kan niet wachten!!

    xxxxxxx

  • 04 Januari 2012 - 13:47

    Evelyn:

    Ah Martini, wat rot zeg om te lezen.. Voor het nieuwe jaar wens ik je veel leuke werkuurtjes, geregeld een dagje vrij en veel liefde, gezondheid en geluk.
    Zijn er filmpjes gemaakt van jullie kerstoptreden? Lijkt me toch grappig om jou in een koor te zien zingen, natuurlijk uit volle borst ;)

    Heel veel succes verder en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal!

    xx Eef

  • 04 Januari 2012 - 20:51

    Papa:

    Dank voor je verslag met kerst en jaarwisseling ervaren. Of je nu in Canada zit of op een cruise schip of diep in Afrika, je doet in ieder geval een nieuwe ervaring op zonder thuisfront. Zie uit naar het volgende verslag.

  • 05 Januari 2012 - 08:25

    Es:

    Jeetje man. Het wordt je ook niet allemaal makkelijk gemaakt he?
    Die filipinos zijn een apart volk, daar was ik jaren geleden al achter; maar er zitten ook hele leuke bij. Die ben je mss ook al tegengekomen???
    Dikke kus en knuffel vanuit het land met snertweer!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2012

Back Home

24 April 2012

Almost Europe

25 Februari 2012

Phone duty

25 Februari 2012

Phone duty

30 Januari 2012

Ships life
Martina

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 21957

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2010 - 23 December 2010

Ghana Project

11 December 2011 - 30 November -0001

Holland America Line

Landen bezocht: